Bacalaureat diferențiat în funcție de cursurile urmate

Se caută soluții în vederea eficientizării sistemului de învățământ 

(0 Votări)79 vizualizări

La sediul consiliului  județean a avut loc joi, 18 august o conferință de presă la care au fost prezenți președintele Consiliului Județean Harghita, Borboly Csaba, inspectorul general școlar Gârbea Petru Ioan, directorul Agenției de Dezvoltare Harghita și consilierul județean, Ferencz Salamon Alpar din partea comisiei de învățământ din cadrul consiliului județean.

Deși, rezultatele la examenul de bacalaureat din acest an au fost făcute publice, în debutul conferinței de presă s-a încercat găsirea unei explicații, dar și a unei soluții pentru îmbunătățirea pe viitor a acestor rezultate. În opinia lui Ferencz Salamon Alpar, una dintre soluții este reprezentată de bacalaureatul diferențiat, în funcție de cursurile pe care le urmează elevii. Și anume un examen cu grad de dificultate mai scăzut pentru elevii care urmează cursurile unei școli profesionale, respectiv subiecte mai  dificile celor care frecventează cursurile unui liceu teoretic. Acesta a motivat utilitatea acestui tip de examen diferențiat prin faptul că în vreme ce timp de patru ani, în cazul elevilor de la liceu, se pune accent pe cunoștințele lexicale, la școlile profesionale accentul se pune pe însușirea unei meserii, deci a abilităților practice. Ca și concluzie, consilierul județean este de părere că trebuie găsite soluții la nivel local, impactul acestora fiind pe termen scurt și transpunându-se într-o pregătire școlară diferită a elevilor, prin implicarea părinților și comunității locale. Iar soluția pe termen lung a situație este reprezentată de modificarea legii învățământului, deoarece actualul sistem de învățământ este de așa natură încât nu oferă posibilitate schimbării cutumelor învechite și depășite.

Inspectorul școlar general al județului Harghita, Gârbea Petru Ioan a vorbit despre faptul că ministerul învățământului începând din anul 2009 a pus accent pe formarea claselor de liceu cu profil teoretic. În momentul de față, din fericire acest lucru nu mai este prioritar, mulțumită și intervenției și activității consiliului județean, iar învățământul profesional devine tot mai popular în rândul elevilor. De asemenea, acesta a vorbit și despre eforturile care se fac în școli în vederea pregătirii elevilor pentru examenul de bacalaureat, prin intermediul orelor suplimentare.

Borboly Csaba a adus în discuție deficiențele sistemului și a afirmat faptul că nu numai copiii, sau părinți sunt responsabili pentru rezultatele slabe la examenul de bacalaureat. Această responsabilitate cade, în primul rând pe umerii organele competente de la nivel local, județean și național care decid cu privire la structura sistemului de învățământ a cărei rezultat adesea se transpune în scurgerea a patru ani de învățământ după care elevul dobândește foarte puține cunoștințe pe care le poată utiliza în viața de zi cu zi. Președintele consiliului județean este de părere că lipsa de perspectivă a elevilor se datorează și sferei politice care ar trebui să colaboreze mai strâns cu sfera antreprenorială. Este nevoie de asemenea, de schimbarea profilurilor care se predau în școli, deoarece este inutil a menține clase care an de an nu aduc rezultate. Odată cu aceste schimbări se impune și reorintarea profesorilor din cadrul școlilor profesionale, acolo unde se constată de ani de zile că elevii se înscriu în clase de meserii, dar au potențial mult mai mare și fac tot ceea ce depinde de ei pentru a obține o diplomă de bacalaureat. În procesul de reprofilare se pot coopta și asociațiile microregionale, grupurile Leader, respectiv și Consiliului Județean Harghita.  Există o colaborare în acest sens între consiliului județean și inspectoratul școlar care ar lua forma unui program de burse de formare a adulților.

Pe lângă acestea, consiliul județean contribuie prin intermediul concursurilor de proiecte la școlarizarea elevilor, respectiv la procurarea echipamentelor didactice.

Un rol foarte important îl are orientare profesională, respectiv schimbarea mentalității părinților și înțelegerea de către aceștia a faptului că este mai bine pentru copilul lor să învețe o meserie prin intermediul căreia să își poată asigura cele necesare traiului.

“Pentru toate acestea este nevoie de implicarea la nivel local, este inutil a aștepta rezolvarea de la București a acestor probleme. Trebuie să găsim soluții alternative prin forțe proprii, să ne stabilim țeluri și să încercăm să le atingem, astfel ca profesorii să poată fi mândri de elevi pe care i-au pregătit și care cu ajutorul celor învățate în școală își găsesc un rost în societate. Aceasta este calea pe care trebuie să o urmăm, chiar dacă uneori va fi nevoie să renunțăm la anumite lucruri, în favoarea binelui comun” , a afirmat Borboly Csaba.

Directorul Agenției de Dezvoltare a Județului Harghita, Barabas Csaba a vorbit despre eforturile pe care le face agenția în vederea promovării învățământului profesional, dar mai ales al spiritului antreprenorial în rândul elevilor.

Miercurea-Ciuc, 18 august 2016 


[ Știri generale ]

 

POSTURI VACANTE
Pagini tematice

Calendar evenimente
«noiembrie, 2024»
lmmjvsd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
FACEBOOK

Proiecte

 

 

 

 

 

 

 

ENSIE

 

 

Network of Cities for Artistic Creation

European Day of Artistic Creativity

Creative Ideas Bank

 

 

DAUNE CAUZATE DE ANIMALE SĂLBATICE

Urgenţe

Număr unic pentru apeluri de urgenţe:

112

Serviciul permanent de deszăpezire al drumurilor judeţene asigurat de Consiliul Judeţean Harghita:

0266 207 774