Este vorba de școlile din Toplița, Căpâlnița și Vlăhița
Având în vedere prevederile în ceea ce privește programul național de furnizare a laptelui și cornului în școli, este nevoie de cel puțin două sesizări – verificate de instituțiile abilitate – pentru a desface contractele de furnizare a produselor. Sunt întrunite aceste condiții în cazul a două loturi, cel în care sunt cuprinse școlile din localitatea Toplița, respectiv cel în care sunt incluse instituțiile de învățământ din localitățile Căpâlnița și Vlăhița. Dacă se va ajunge la desfacerea contractului, atunci vor fi afectați aproximativ 2.650 de elevi.
Ultima actualizare: marţi, 29 ianuarie 2019
Noi plângeri au fost înregistrate la Comisariatul pentru Protecția Consumatorului Harghita și Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Animalelor Harghita în ceea ce privește produsele furnizate de o firmă din localitatea Turda. Acestea au ca obiect faptul că nu este menționat pe ambalajul produselor perioada de valabilitate, respectiv faptul că firma de transport lasă produsele în ușa școlilor. Consiliul Județean Harghita – instituția responsabilă cu derularea contractelor – respectând obligațiile părților contractuale a semnalat firma din Turda referitor la faptul că au fost înregistrate noi plângeri în ceea ce privește serviciile furnizate. Acestea conduc la probabilitatea desfacerii contractelor de furnizare pentru loturile mai sus amintite.
„De ani de zile se depun eforturi în vederea îmbunătățirii calității produselor furnizate în cadrul programului lapte corn. În acest sens încercăm să implicăm în program cât mai multe firme locale, dat fiind faptul că vorbim de produse de panificație și lactate, distanța de la care acestea sunt transportate are efect asupra calității produselor care ajung la elevi. Pentru fiecare dintre noi este important ce fel de produse consumă copiii noștri, trebuie avut în vedere și faptul că în numeroase cazuri aceste produse reprezintă singura masă. Prin colaborare, putem face să facem diferența, fapt care reiese și din această situație!”, a afirmat Borboly Csaba, președintele Consiliului Județean Harghita.
În cursul acestui an s-a mai reziliat un contract, fiind semnat un altul cu o firma locală, tocmai pentru a se asigura produse de calitate în școli.
Borboly Csaba reamintește din nou faptul că doar după ce au fost înaintate plângeri oficiale către protecția consumatorului pot fi reziliate contractele de furnizare a produselor de panificație. Nu este suficientă colectarea de semnături în acest sens.
După cum am informat la începutul lunii, consiliul județean a încheiat un nou contract de furnizare a produselor de panificație cu firma Harmopan SA, aceasta urmând a furniza cornuri în instituțiile de învățământ din localitățile Miercurea Ciuc, Odorheiu-Secuiesc, Ditrău, Remetea, Lăzarea. În prealabil Consiliul Județean Harghita a făcut apel către instituțiile de învățământ și părinți ca în cazul în care constată că s-au furnizat produse neconforme, să se adreseze comisariatului pentru protecția consumatorului.
Așa cum am mai scris, desfacerea contractului a fost posibilă pentru furnizarea de produse de panificație în cazul a trei loturi, după ce instituțiile de învățământ au înaintat câte două plângeri cu privire la calitatea produselor.
Consiliul Județean Harghita face apel către părinți și conducătorii instituțiilor de învățământ ca pe lângă colectarea de semnături, să transmită produsele neconforme către comisariatul de protecție a consumatorului, direcția sanitar-veterinară, sau direcția de sănătate publică, încă din ziua în care constată neregula. Acestea sunt importante deoarece doar în urma a două plângeri oficiale este posibilă demararea procedurii de reziliere a contractului.
Despre demersurile întreprinse în vederea asigurării produselor de calitate în școli puteți afla mai multe accesând următorul link: https://judetulharghita.ro/stiri/program-lapte-corn.html
Miercurea Ciuc, 26 ianuarie 2019
Ţi-a plăcut acest articol?(0 Votări)48 vizualizări