În cursul zilei de marți, 20 ianuarie a avut loc la sediul Consiliului Județean Harghita o conferință în cadrul căreia președintele instituției, Borboly Csaba a vorbit despre conceptul de dezvoltare al unui aeroport. Președintele consiliului județean a afirmat că „această strategie a fost elaborată de specialiști în scopul accesibilizării regiunii și pe cale aeriană, și are la bază factori reali, aeroportul de la Ciceu fiind în momentul de față unul funcțional”. Tema aeroportului a fost una foarte dezbătută în ultima vreme, Borboly Csaba a conchis că proiectele fezabile, menite a contribui la dezvoltarea regională, au reușit astfel să fie tot mai cunoscute.
Ultima actualizare: joi, 22 ianuarie 2015
Actualul concept are în vedere dezvoltarea aeroportului de la Ciceu, dat fiind faptul că după aeroportul de la Tuzla, acesta are toate avizele și autorizațiile necesare efectuării zborurilor. În momentul de față acest aeroport fiind funcțional ar fi necesare câteva investiții pentru ca acesta să aibă un efect benefic atât asupra economiei regionale, cât și a siguranței populației, iar odată cu asfaltarea pistei și construirea terminalului de zbor, regiunea ar deveni mult mai atractivă pentru antreprenorii interesați să investească aici. Timpul de deplasare, cât și costurile de transport ar fi semnificativ micșorate. De asemenea, cooperarea cu spitalele, inspectoratele pentru situații de urgență ar conduce la eficientizarea timpilor de intervenție în cazul intervențiilor în cazul incendiilor de pădure, sau în cazul transportului pacienților. Existența unui parc industrial în această zonă ar spori utilitatea investiției și ar conduce de asemenea la atragerea de investiții, oportunitatea zborului de agrement fiind de asemenea luat în calcul. (Concepția de dezvoltare poate fi citită la următorul link: http://spme.ro/cdownloads/files/Hargita-Airport-conceptie-de-dezvoltare-RO.pdf).
În urma consultărilor, președintele consiliului județean a afirmat că „există posibilitatea reală de concretizare a acestor investiții, iar existența unei curse care să lege regiunea de București, sau Budapesta, nu este un vis. Costurile necesare acestei investiții se ridică la o valoare aproximativ egală cu asfaltarea unei porțiuni de drum de nouă kilometri. Nu se exclude nici cooperarea, această investiție poate fi realizată și prin atragerea de fonduri europene prin intermediul proiectelor”. În ceea ce privește dimensiunile aeroportului trebuie avut în vedere că acesta este proiectat pentru aeronave mici și ușoare. Pentru aceasta este nevoie de asfaltarea actualei piste pe o lungime de 1.200 metri și o lățime de 24 metri. Conform conceptului de dezvoltare investițiile propuse sunt construirea terminalului pentru pasageri, instalarea sistemului NDB (sistem de semnalizare radio), instalarea unei stații meteo, conectarea aeroportului la utilitățile publice și instalația de iluminare a pistei. Dintre toate aceste investiții cea mai costisitoare este achiziționarea sistemului radio NDB. Consiliul județean are ca ținte pentru acest an elaborarea unui studiu de fezabilitate și înființarea unei firme care să administreze aeroportul. (Prezentarea o găsiți accesând următorul link: http://spme.ro/cdownloads/files/HARGITA-AIRPORT-PPT-2015-01-20-v01-ROHU.pdf).
Totodată, Borboly Csaba a menționat că până în momentul de față nu s-a cheltuit nici un ban din bugetul județului pentru dezvoltarea aeroportului, iar instituția pe care o conduce este dispusă să ia în calcul orice altă variantă menită a servi interesul populației și dezvoltarea regiunii.
Miercurea-Ciuc, 20 ianuarie 2015
Ţi-a plăcut acest articol?(0 Votări)54 vizualizări