Antreprenorii străini sosiţi la Miercurea-Ciuc sunt surprinşi de faptul că o instituţie publică, asemenea Consiliului Judeţean Harghita, se implică într-o astfel de măsură în promovarea produselor locale pe piaţă.
Ultima actualizare: vineri, 11 ianuarie 2013
La întâlnirea din cadrul proiectului european Youth in Action, organizată în perioada 9-12 ianuarie în localitatea Băile Tuşnad, au participat şaisprezece tineri dinFranţa, Grecia, Italia şi România. La întâlnirile parteneriale organizate în fiecare dintre ţările participante s-au identificat programele antreprenoriale de succes, astfel în vizorul acestora a intrat şi programul Produs secuiesc. În legătură cu acest program, în data de 11 ianuarie la sediul consiliului judeţean, a avut loc o prezentare a acestui program. Kelemen Gábor, şeful departamentului de proiecte europene a făcut o prezentare a specificităţilor judeţului Harghita şi a funcţionării şi domeniilor de activitate mai importante ale consiliului judeţean. Acestea şi-a exprimat bucuria cu privire la interesul manifestat de tinerii străini faţă de iniţiativa consiliului judeţean cu privire la produsele secuieşti, prin această iniţiativă consiliul judeţean doreşte a veni în sprijinul gospodarilor şi micilor întreprinzători din zonă. S-au prezentat în limba engleză idea iniţială, realizările ultimilor ani şi planurile de viitor.
„Patruzeci de producători au avut posibilitatea de a-şi înregistra în mod gratuit marca a peste patru sute de produse, în urma îndeplinirii criteriilor unei comisii alcătuită în acest sens. Produse alimentare, artizanale şi industriale, respectiv produse intelectuale au primit deopotriva certificare”, a amintit Kelemen Gábor, care a vorbit şi despre importanţa târgurilor tradiţionale, atrăgând atenţia asupra faptului că în cadrul târgurilor de turism este promovată această mişcare, iar site-ul
www.szekelytermek.ro, serveşte acelaşi scop.
La întâlnire a fost prezent Márton István, conducătorul asociaţiei de dezvoltare rurală a consiliului judeţean, care a vorbit despre constituirea reţelei de magazine care să distribuie produsele locale certificate. După spusele sale este foarte probabil ca în cursul lunii februarie să se deschidă primul astfel de magazin în Miercurea-Ciuc, existând demersuri de a deschide astfel de magazine şi la Odorheiu-Secuiesc şi Gheorgheni.
S-a spus că în aproape toate ţările partenere există astfel de iniţiative, însă nu s-a mai întâlnit nicăieri o situaţie de genul celei de la noi din ţară, unde o instituţie publică să fie implicată într-o asemenea măsură în promovarea pe piaţă a produselor locale şi a transferului de cunoştinţe şi furnizarea de instruire în procesul de dezvoltare al acestor produse. Oaspeţii au catalogat aspectul bio al produselor, ca fiind cea mai importantă caracteristică a Produsului secuiesc. Trebuie avut în vedere aspectul cu privire la calitatea produselor şi de asemenea trebuie să se aibă grijă la continua alimentare cu produse a acestor magazine.
Participanţii au primit o broşură informativă redactată în trei limbi despre produsele secuieşti.
Miercurea-Ciuc, 11 ianuarie 2013