Exact cu un an în urmă, pe data de 12 decembrie 2019 a fost lansat site-ul și aplicația pentru telefonul mobil Visit Harghita a căror menire este de a prezenta atracțiile turistice, evenimentele și programele organizate în județul Harghita. Despre experiența acestui an a vorbit Bíró Barna Botond, vicepreședintele Consiliului Județean Harghita.
Ultima actualizare: joi, 12 decembrie 2019
Prima aplicație destinată telefonului mobil și site-ul grupează într-un singur loc ofertele turistice județene – acesta este punctul forte al Visit Harghita. De ce a fost nevoie de o aplicație pentru telefonul mobil? „Înainte de a vizita un anume loc, cel mai des accesăm de pe calculator, pagina web pentru a ne informa. Însă dacă ne aflăm la fața locului atunci alegem să căutăm loc de cazare, restaurat sau atracții turistice, prin intermediul aplicației telefonice” – a explicat vicepreședintele.
Aplicația Visit Harghita este unică, din mai multe puncte de vedere. „Este unică pentru că întreaga ofertă turistică din județ poate fi consultată aici. Unică, deoarece este singura aplicație din țară care poate fi accesată în trei limbi și care dispune și de un ghid vocal care oferă informații despre anumitele locații, personalități, valori culturale, istorie. Dacă aceste aspecte sunt deja foarte cunoscute în orașele mari, în regiunea noastră acestea sunt noutăți.”
În procesul de realizare a aplicației și paginii web au fost consultate numeroase aplicații de acest tip din țară și din Europa de Vest. Pagina de start este împărțită în patru categorii care cuprind informațiile cele importante din punct de vedere al turiștilor: unde să doarmă, oferta gastronomică, care sunt acele atracții turistice, locații pe care vizitându-le turiștii vor dori să revină aici, în județul Harghita. „A fost evident faptul că din punct de vedere al ofertei turistice stăm foarte bine, în afară de mare avem de toate! Această diversitate și bogăție poate reprezenta și un impediment, deoarece este știut faptul că în dorința de a arăta tot, există posibilitatea de a minimaliza aceste valori, de a nu le scoate în evidență. Acesta este unul dintre motivele pentru care a fost introdus punctul Comorile noastre care prezintă toate acele atracții turistice harghitene unice la nivel național, european sau internațional. Suntem mândrii de acestea deoarece mulțumită lor suntem o destinație turistică unică. Oferta noastră turistică nu trebuie să fie una care se compară cu cea din Elveția, sau care practică un alt tip de turism, ci trebuie să promovăm acele aspecte care sunt atractive turiștilor care aleg să vină în județul Harghita” – a explicat vicepreședintele consiliului județean.
După cum a reieșit din sondaje, în anul care a trecut cel mai accesat punct al aplicației a fost chiar cel am Comorilor, astfel aici sunt actualizate continuu informațiile. O atenție sporită se va oferi în continuare pentru ca aplicația, respectiv meniurile restaurantelor să cuprinsă produse tradiționale, specifice gastronomiei locale. „Suntem mândrii de rețetele părinților, bunicilor noștri, iar cei care ne vizitează sunt interesanți să simtă acele gusturi mulțumită cărora suntem ceea ce suntem, secui. De cele mai multe ori nu realizăm că această diversitate care ne reprezintă, este într-adevăr o valoare, o bogăție” – a evidențiat vicepreședintele consiliului județean, adăugând că se dorește ca pe viitor să fie atrași în județul Harghita formatori de opinie, blogeri care prin intermediul canalelor media pot prezenta experiențele pe care le-au trăit aici.
După cum a reieșit, aplicația Visit Harghita a fost descărcată în anul care a trecut de persoane din București, ceea ce demonstrează clar faptul că regiunea noastră este atractivă nu numai pentru locuitorii din Ungaria, ci și pentru cei din România. Echipa Visit Harghita a participat la numeroase târguri de profil din țară și din străinătate, și în acest fel contribuind la popularitatea județului Harghita, creșterea numărului de vizitatori.
„Adesea părerea despre Ținutul Secuiesc se formează fără a cunoaște oamenii care trăiesc aici, doar pe baza prejudecăților. Dorim să schimbăm acest lucru! Cei care vin aici, vor putea constata că este doar o legendă urbană faptul că dacă ceri o pâine în limba română, nu ești servit. Aici trăiesc oameni care sunt recunoscuți peste tot în lume pentru ospitalitatea lor, iar dacă cei care vizitează zona experimentează acest lucru, atunci vom putea schimba aceea percepție care a luat naștere în mintea unor oameni, pe baza unor informații neverificate” – a spus vicepreședintele consiliului județean.
Unul dintre scopurile acestei aplicații este ca împreună cu antreprenori din domeniul turismului local, serviciile turistice să reprezinte o sursă de venit, tinerii să fie motivați să lucreze pe tărâmurile locale. „Al treilea scop este de a conștientiza, de a fi mândri de valorile pe care le avem. Astfel, am realizat și vom realiza materiale video prin intermediul cărora putem participa la acele concursuri care caută să identifice destinația cu cele mai frumoase, cele mai bune oferte turistice. Sunt sigur că prin intermediul unui bun material video putem concura cu oricare dintre destinațiile turistice din lume” – a conchis.
Pentru echipa care se află în spatele aplicației Visit Harghita o mare bucurie și realizare a reprezentat-o faptul că prin intermediul aplicației s-au bucurat de apreciere din partea presei evenimente cum ar fi vizita Papei Francis la Șumuleu-Ciuc sau raliul Perla Harghitei Rally. După cum a reieșit din discuție, aplicația a fost descărcată de cele mai multe ori cu ocazia acestor evenimente. „Acest lucru demonstrează că în continuare trebuie să acordăm o atenție sporită acelor evenimente culturale sau sportive care sunt interesate atât pentru presă, cât și din punct de vedere al comunității.” – a adăugat.
Aplicația a fost descărcată de la lansare de 6.000 de ori de persoane din țară, dar și din străinătate, iar numărul de vizitatori ai paginii web, se ridică la 50.000.
Miercurea Ciuc, 12 decembrie 2019
Ţi-a plăcut acest articol?(0 Votări)30 vizualizări