Ultima actualizare: miercuri, 29 august 2018
Director general: Bicăjanu Vasile
Tel: 0266-207700, interior: 1413
Fax: 0266-207741
birou: 237 (etajul II.)
Director general adjunct: Biró Emese-Erzsébet
Tel: 0266-207700, interior: 1403
Fax: 0266-207741
birou: 219 (etajul II.)
Compartimentele existente în cadrul Direcţiei economice şi atribuţiile principale ale acestora:
Compartimentul buget:
• pregătirea şi întocmirea proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al judeţului şi ale rectificărilor de buget;
• urmărirea execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli;
• activităţi privind asigurarea finanţării aparatului propriu şi a instituţiilor subordonate Consiliului Judeţean Harghita;
• activităţi legate de împrumutul intern contractat;
• activităţi privind finanţarea posturilor neclericale ale unităţilor de cult;
• monitorizarea cheltuielilor de personal.
Compartimentul monitorizare şi relaţii cu subunităţi
• organizarea întocmirii proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiilor şi serviciilor publice subordonate;
• ţinerea legăturii cu instituţiile şi serviciile publice subordonate;
• urmărirea execuţiei bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiilor şi serviciilor publice subordonate;
Compartimentul venit şi încasare creanţe:
• contabilizarea veniturilor judeţului Harghita;
• evidenţa debitelor provenind din venituri şi cheltuieli comune neachitate şi urmărirea continuă a încasării creanţelor;
• începerea executării silite, în cazul în care creanţele nu au putut fi încasate pe cale amiabilă;
• reprezentarea Consiliului Judeţean Harghita în faţa instanţelor de judecată.
Compartimentul angajare, lichidare, ordonanţare şi plată (ALOP):
• organizarea evidenţei şi raportării angajamentelor bugetare şi legale în scopul furnizării de informaţii pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat, cu privire la creditele bugetare consumate şi cele disponibile care pot fi angajate în viitor;
• executarea operaţiunilor ce decurg din fazele procesului de execuţie bugetară: angajare, lichidare, ordonanţare şi plată;
• întocmirea instrumentelor de plată (OPT), către trezorerie, în baza documentelor justificative;
• înregistrarea plăţilor şi încasărilor în programul de EXTRAS, în baza extraselor de cont;
• înregistrarea în evidenţa contabilă a plăţilor şi cheltuielilor materiale, a capitolului de cheltuieli bugetare numit Transport rutier;
• înregistrarea lunară în evidenţa contabilă analitică a datoriilor la cheltuielile comune.
Compartimentul contabilitate:
• înregistrarea cheltuielilor aparatului propriu (cheltuielile de personal, cheltuieli materiale, cheltuielile de capital);
• evidenţa contabilă a programelor aprobate;
• centralizarea situaţiilor financiare a aparatului propriu şi ale instituţiilor subordonate;
• efectuarea operaţiunilor de casă
Compartimentul contabilitate programe europene:
• înregistrarea cheltuielilor bugetare aprobate pentru proiectele finanţate din instrumente structurale;
• ţinerea evidenţei contabile a proiectelor finanţate din fonduri europene;
• întocmirea diferitelor rapoarte cerute de către Autoritatea de management;
• asigurarea contactului cu responsabilul financiar internaţional al proiectelor
Compartimentul salarizare:
• urmărește prezența la program a salariaților aparatului de specialitate
• întocmește statele de plată ale personalului, consilierilor, colaboratorilor
• efectuează lucrările privind evidența și mișcarea personalului
• întocmește dările de seamă statistice și declarațiile referitoare la personalul de la nivelul consiliului județean